"De eerste 8 dagen moeten dezelfde uitstraling krijgen als de optocht"
Eerder deze maand werd Boukje van Ettro als nieuwe voorzitter van de Brabantsedag in het lokale dorpshuis gepresenteerd. En deze nieuwe voorzitter heeft veel ideeën en plannen met het evenement.
Toen het persbericht met het wensenlijstje in de vacature van de nieuwe voorzitter de deur uitging, had Van Ettro nog niet aan zichzelf gedacht. “Ik heb nooit de ambitie gehad om Frans Bakermans op te volgen, maar toen er een paar mensen aan mij vroegen of het niets voor mij was, ben ik er over gaan nadenken. En ja, uiteindelijk heb ik mijn medebestuursleden laten weten dat ik er wel voor wilde gaan.”
Bij de aanstelling vertelde Van Ettro: “Feit is dat we moeten focussen op het binden en boeien van sponsors, want we hebben hen hard nodig om onze ambities waar te maken. Te beginnen met het aanscherpen van ‘het concept’ Brabantsedag en onder meer het ontwikkelen van een stukje hospitality richting bezoekers en het verder vergroten van het bereik van het ingezette communicatiebeleid.”
Tegen het Eindhovens Dagblad zegt ze vandaag dat het doel is om te bereiken dat de eerste acht dagen van het evenement net zo veel uitstraling krijgen als de optocht. De nieuwe voorzitter, die leiding gaat geven aan een tienkoppig bestuur, vijftien werkgroepen en zo’n 150 vrijwilligers, heeft geen grootse veranderingen op het oog. Eerst zullen de ontstane vacatures in het bestuur moeten worden ingevuld en de Brabantsedag moet de sponsors blijven omarmen en laten meedenken en er voor zorgen dat de eerste acht dagen dezelfde uitstraling krijgen als de afsluitende optocht. Het merk Brabantsedag wil ze nog sterker op de markt zetten en nog meer publiek trekken. “Als ik dat voor elkaar krijg, is mijn missie geslaagd.”